Viikko kotimatkaan

28.9 torstai
Aamun aloitimme jatkamalla maalaamalla eilisen oven toiseen kertaan. Aamu oli niin hämärä,että sai todenteolla katsoa mistä oli jo maalannut. Tauon jälkeen hiomme, pyyhimme ja paklasimme kaksi ovea. Ruokatunnin jälkeen käsittelimme samalla tavalla vielä kolmannen oven.
Tämä olikin viimeinen torstai työpäivä.
Työpäivän jälkeen kävimme suihkussa pesemässä pölyt pois ja suuntasimme rannalle ottamaan aurinkoa muutamaksi tunniksi. Kotimatkalla poikkesimme leipomoon ostamaan tuoretta leipää ja kylmät fantat. Kotona nautimme iltapalan ja kävimme suihkussa ja nukkumaan, jotta jaksaa taas aamulla lähteä.

29.9 perjantai
Aamun aloitimme hiomalla, pyyhkimällä ja maalaamalla ensimmäisen oven.  Tauon jälkeen toistimme käsittelyn seuraavaan oveen. Ruokailun jälkeen käsittelimme kolmannen oven. Timo kävi kysymässä, että ottaisimmeko vielä yhden oven sillä espanjalaiset kovasti toivoisivat, että käsittelisimme heidän oven. Lupasimme mikäli Timo käy ostamassa lisää maalia, sutturättejä sekä hiontatyynyjä. Päivän lopuksi hioimme, pyyhimme ja paklasimme vielä sen.
Työpäivän jälkeen heitimme pesukoneen päälle, kävimme suihkussa, söimme ja heitimme bikinit päälle. Laitoimme työvaatteet kuivumaan ja suuntasimme taas rannalle. Kun aurinko alkoi mennä rakennuste taakse, lähdimme etsimään ruokapaikkaa. Löysimmekin Hollantilaisen ravintolan, jossa söimme. Ruoka ja palvelu oli todella hyvää sekä iloista. Kotiin päin kävellessämme kävimme ostamassa hieman spritea ja suklaata, sillä yksi asukas antoi meille viinipullon kiitokseksi oven maalauksesta. Menimmekin parvekkeelle istumaan ja joimme muutaman lasin viiniä ja söimme suklaata illan hämärtyessä. Sitten olikin aika mennä sänkyyn, sillä huomenna lähdemme Timon ja hänen puolisonsa kanssa Malagaan.

Lauantaina 30.9 aamulla heräsimme ennen herätyskelloa. Kävimme suihkussa, söimme aamupalan, hieman laittauduimme ja lähdimme kävelemään junakadulle jossa meidän piti nähdä Timo ja hänen puolisonsa Asta. Kun törmäsimme heihin, lähdimme porukalla kävelemään rantakatua pitkin Fugen keskustaan päin, missä oli a caballo tapahtuma eli upeita hevosnäytöksiä. Tapahtuma järjestettiin toisen kerran Fuengirolassa ja on ajoitettu Ferioita edeltävälle viikonlopulle, jossa voi ihailla niin hevosvankkureita kuin taidokkaita andalusialaishevosia. Päivä oli erittäin lämmin, joten hevoskulkueen jälkeen menimme juomaan yhdet virvokkeet. Kun lasku oli maksettu, suuntasimme Plaza de Espanalla kaupungintalon aukiolle odottamaan heppashow`ta. Kun kello näytti kahta ja suunnitelmissa oli lähteä Malagaan, eikä heppoja näkynyt, päätimme lähteä kohti metroasemaa. Asta opasti meille lipunoston ja menimme porteista sisään odottamaan metroa. Odotellessa juttelimme kaikenlaista maan ja taivaan väliltä ja niin metro saapuikin jo. Metron vilistäessä kohti Malagaa, Timo ja Asta näyttivät eri paikkoja kuten heidän talonsa, missä on ostoskeskus yms. Malagaan päästyämme suuntasimme kohti satamaa syömään. Ruoka oli erinomaista. Päätimme antaa ruoan laskeutua ja lähdimme kävelemään kävelykatua pitkin kohti vanhaa kaupunkia. Matkalla pysähdyimme yhteen sisustuskauppaan, jonka Asta halusi käydä katsomassa. Siellä kiertelimme ja katsoimme paikallista tapettikirjoja ja taas matka jatkui. Vanhassa kaupungissa kävimme syömässä jälkiruoat ja kävelimme El Pimpin läpi, joka siis on kuuluisa ravintola. Ihailimme linnan raunioihin rakennettua teatteria sekä katedraalia. Sitten kello näyttikin jo niin paljon, että oli aika suunnata takaisin metroasemalle. Fuengirolaan päästyämme kävimme juomassa vielä yhdet Astan ja Timon lähikuppilassa. Juomien jälkeen pariskunta lähti kotiin ja me suuntasimme Tauskin baariin. Siellä joimme muutamat ja turisimme muiden suomalaisten kanssa. Tauskista lähdimme taxilla kotiin nukkumaan oman turvallisuutemme vuoksi.

1.10 sunnuntaina hengailimme aamupäivän asunnossa ja katsastelimme, mihin ilma muuttuu. Kahdentoista aikaan päätimme lähteä rannalle ottamaan aurinkoa, kun pilvet olivat väistyneet. Makoilimme pyyhkeillä ja nautimme ilmasta, vielä kun voi. Kolmen aikaan kävimme syömässä lähiravintolassa pizzat ja takaisin rannalle. Kun aurinko ei tuntunut enää lämmittävän tarpeeksi, lähdimme kävelemään rantakadulle. Siellä heitimme läppää, että pitäisikö mennä Tauskiin juomaan yhdet kun sielä oli tänään tietovisailu. Lähdimme siis sinne, otimme yhdet, emme kuitenkaan osallistuneet visailuun ja suuntasimme leipomon kautta kotiin. Illan olimme asunnossa kunnes oli jo aika mennä nukkumaan.

-Julia & Sari

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viimeiset ovet ja kotiin lähtö